niedziela, 17 stycznia 2016

Jak pozyskać klienta z Niemiec #7 sekretów


Nie jest to takie oczywiste na jakie wygląda, ale podlega pewnym regułom jak większość aspektów biznesu. Nie ma co odkrywać ponownie Ameryki, przed nami już ktoś tutaj był. Wystarczy przyjrzeć się wszystkim dostępnym mechanizmom i dostosować je do własnych potrzeb.
Nie będę robił tutaj wykładu z marketingu, napiszę po prostu jak to działa na moim przykładzie.Dość ważna jest tutaj grupa docelowa. Moje produkty skierowane są do dorosłych, raczej zamożnych Niemców. Dlatego oferta musi być dostosowana do ich potrzeb.

#1 Język wroga
Oczywiste, ale nie dla wszystkich. Starsi mieszkańcy Niemiec, podobnie tak jak nasi rodzice najczęściej porozumiewają się tylko w swoim języku. Jest dla tego kilka powodów : zwykła nieznajomość języków obcych ( angielski ), duma i stawianie się w pozycji klienta oraz kilka innych.
 Dokumentacja techniczna w 100% zawsze przygotowana jest w języku Niemieckim, dlatego nawet jak trafisz osobę posługującym się językiem angielskim lub francuskim to finalnie i tak będziecie omawiać projekt w języku niemieckim.

#2 Czytelna oferta
Wychodzę z założenia, że pierwszy kontakt potencjalnego klienta z Twoją ofertą musi być "bezbolesny". Minimalistyczny wygląd strony internetowej czy reklama zewnętrzna to tylko preteksty do kontaktu z Tobą.

#3 Konkrety
W biznesie trzeba być konkretnym. Niemcy lubią to szczególnie. Dodajcie do tego branżę projektowo/budowlaną i zrozumiecie, że nie da się inaczej. Bycie mało konkretnym oddala Cię od finalizowania transakcji.

#4 Szybkość
 Jeśli klient zleca Ci przygotowanie oferty, chce się umówić na spotkanie lub szuka doradztwa, zrób to szybko. Traktuj każde zapytanie i każdą próbę kontaktu z Tobą jako wyzwanie. W końcu inwestujesz pieniądze w reklamę, wiec korzystaj z tego. Nie odpowiadając na zapytania i telefony, obniżasz swoje szansę na współpracę.

#5 Szczerość 
Szczerość wiąże się z punktem #4. Nie oferuj czegoś, czego nie możesz dać. Wiesz, że się nie wyrobisz na jutro ? Poproś o jeden dzień na dopracowanie szczegółów. Klient na pewno się zgodzi, a Ty będziesz mógł spokojnie popracować. Unikaj niewywiązywania się z obietnic.

 #6 Polecenie
Każdego klienta bez wyjątku traktuj jak tego najważniejszego. Często mała, niewinna współpraca przeradza się w coś naprawdę dużego. Już kilkukrotnie zdarzyło mi się, że klient zostawiający 500 € w firmie, badał po prostu teren. Jeśli wszystko było w porządku przychodził spokojnie z projektem na 5000 €

#6 Pokaż się 
Reklama. Wydaje się banalne, ale niestety nie jest. Każda branża ma swoją specyfikę. Podpatruj konkurencję, ale nie kopiuj ślepo ich standardów. Nie zawsze to co działa u kogoś, zadziała u Ciebie. Błędów nie unikniesz i nie jedna kampania skończy się totalną klapą. Wyciągaj wnioski i staraj się jak najszybciej uczyć na błędach.


#7 Wynagradzaj klienta 
To nie jet tak, że jego jedyną nagrodą jest współpraca z Tobą. Nie bądźmy tak dumni. To Ty głównie zarabiasz na tej współpracy ( tak tak, sprzedajesz dobry produkt, usługę, doradztwo i swój czas ). Pozwól klientowi poczuć się wyjątkowo. Zawsze warto dodać na koniec jakiś fajny akcent, który wyróżni Cię z tłumu. Czasem wystarczy wspólna kawa/obiad na mieście, prezent w postaci butelki dobrego alkoholu lub słodycze. Bądź kreatywny !






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz